Miłości do Imprezy ciąg dalszy...

Kolejne bardzo rasowe Subaru w kolekcji. Tym razem jest to pięknie wykonany model firmy HPI-Racing. Przedstawia on Imprezę WRC z rajdu Japonii 2005, którego niestety załoga Petter Solberg (wpis w Bazie Kierowców) / Phil Mills nie ukończyła. Wersja z 2005 roku posiadała o wiele bardziej rozbudowany pakiet aerodynamiczny z poszerzonymi zderzakami i nadkolami. Towarzyszą temu charakterystyczne dla Imprez wloty powietrza na masce i (od 2003 r.) poziomy spoiler pociętymi sześcioma pionowymi.
HPI Racing Subaru Impreza WRC 2005  Rally Japan
HPI-Racing Subaru Impreza WRC 2005, Rally Japan
Petter Solberg posiadał 22,3 sekundy przewagi po superoesie Satsunai, rozpoczynającym ostatnią pętlę. Kilometr po starcie Norweg wpadł na głaz, wyrzucony na drogę przez któryś z poprzedzających samochodów. Uszkodzeniu uległo zawieszenie prawego przedniego koła oraz układ kierowniczy. To niestety wyeliminowało załogę z rajdu.
Impreza 2005 w akcji podczas rajdu Japonii
Subaru przyjechało do mnie z Niemiec ze sklepu modelissimo, a zakup odbył się bez problemów. W niedzielę (16 sierpnia 2015) został zamówiony, a w czwartek już stał u mnie na półce :) Miał on zastąpić Imprezę z IXO i tak też się stało.
Wykonanie tego modelu najlepiej podsumował Grexik z SubaruCollection.com
Najwyższy poziom w tej dziedzinie. Model ma brak wad. Może poza ceną.
I dokładnie tak jest. Miniatura jest perfekcyjna. Genialnie odwzorowano przód: świetnie zrobiona chłodnica, światła nie prześwitują, nie widać mocowań. Poza tym wszystkie "otwory" to naprawdę otwory, a nie czarna farba. Zadbano o wszystkie charakterystyczne znaki rajdowych Imprez, takie jak ogromne wloty powietrza na masce (przez jeden z nich widać chłodnicę z napisem STI), złote felgi, czy tylne reflektory. Jest tu komplet anten, wlotów powietrza i drobnych kalek. Patrząc na model od boku możemy zobaczyć nawet takie szczegóły, jak zaciski na hamulcach. Dodam, że zgodnie z rzeczywistością tarcze się kręcą, a zaciski pozostają w miejscu. W modelu bardzo dopieszczono wnętrze. Znalazła się tam porządnie zrobiona klatka bezpieczeństwa, kalkomanie na desce rozdzielczej, fototrawiona kierownica, czy pasy na fotelach. Środek jest naprawdę godny pochwały. Natomiast z tyłu umieszczono charakterystyczne dla Imprezy II lampy oraz wielki "pocięty" spoiler. Nie zapomniano również o wydechu, który posiada swoją głębię.
Model wygląda jak żywy. Mam nadzieję, że udało mi się, choć trochę, oddać to na zdjęciach. Teraz już zapraszam do oglądania.
HPI Racing Subaru Impreza WRC 2005  Rally Japan
HPI Racing Subaru Impreza WRC 2005  Rally Japan
HPI Racing Subaru Impreza WRC 2005  Rally Japan
HPI Racing Subaru Impreza WRC 2005  Rally Japan
HPI Racing Subaru Impreza WRC 2005  Rally Japan
HPI Racing Subaru Impreza WRC 2005  Rally Japan
HPI Racing Subaru Impreza WRC 2005  Rally Japan
HPI Racing Subaru Impreza WRC 2005  Rally Japan
HPI Racing Subaru Impreza WRC 2005  Rally Japan
HPI Racing Subaru Impreza WRC 2005  Rally Japan
HPI Racing Subaru Impreza WRC 2005  Rally Japan
HPI Racing Subaru Impreza WRC 2005  Rally Japan

3 komentarze:

  1. To wspaniała miniatura, co prawda rajdówki nie leżą w moim kręgu zainteresowań ale ilekroć spojrzę na ten właśnie model, tylekroć chciałbym mieć go w kolekcji;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest teraz do kupienia w dobrej cenie, u wspomnianego w poście modelissimo. Szkoda, że przecenił go po moim zakupie... Gorąco polecam model. Świetnie zrobiono chłodnicę - to naprawdę majstersztyk! Być może ktoś zacznie kolejną akcję u modelissimo, to byś zapłacił tylko za przesyłkę krajową ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Świetny model, szczególne wrażenie zrobiło na mnie wnętrze z odwzorowanymi pasami bezpieczeństwa, kratką itd.

    Pozdrawiam !

    Piotr

    OdpowiedzUsuń

Autor bloga: D. Sz. "HitFan". Zdjęcia z rajdów znaleziono w Internecie. Prawa należą do ich twórców. Obsługiwane przez usługę Blogger.