Początek dominacji Loeba - Citroën Xsara WRC

Dzisiaj opisywany model jest wyjątkowy. Otrzymałem go od mojej dziewczyny z okazji drugiej rocznicy związku. Dodatkowo jest to specjalnie wykonany prze IXO zestaw, prezentujący samochód Sebastiéna Loeba (link do bazy kierowców), którym zdobył swój pierwszy z dziewięciu tytuł Mistrza Świata (w 2004 r.). Zawiera on model Citroën Xsara WRC ustawiony na podium rajdu Tour de Corse oraz figurki kierowcy i pilota, Daniela Eleny.
IXO RAM159 Citroen Xsara WRC  Rallye de France  World Champion 2004 Diorama
IXO RAM159 - Citroën Xsara WRC, Rallye de France (World Champion 2004 Diorama)
Rok 2004 był udany dla ekipy Citroën World Rally Team, reprezentowanej przez Loeba i Sainza. Francuz po 13 z 16 eliminacji mógł poszczycić się pięcioma wygranymi i taką samą ilość drugich miejsc. Podczas 14. rundy rajdowego czempionatu - domowego Tour de Corse - stanął na drugim stopniu podium, powiększając swój dorobek punktowy na tyle, by zapewnić sobie tytuł Mistrza Świata już na dwie rundy przed końcem sezonu. Zwyciężył jeszcze w kolejnym rajdzie - Telstra Rally Australia, wyrównując tym samym rekord liczby zwycięstw w jednym sezonie, ustanowiony w 1992 przez innego francuskiego kierowcę - Didiera Auriola."
Wystawiany przez Citroëna samochód - Xsara WRC swój pierwszy "pełny" rok startów zaliczył w 2003 r. Za jego kierownicą zasiadało wtedy czterech czołowych kierowców: Loeb, Bugalski, McRae i Sainz. W ciągu sezonu reprezentanci Citroën WRT stanęli na podium 15 razy, co pozwoliło francuskiemu zespołowi z dużą przewagą zdobyć swój pierwszy tytuł Mistrza Świata Konstruktorów. W latach 2004-2006 Sebastién Loeb za kierownicą tego samochodu wywalczył 3 indywidualne tytuły Mistrzowskie. Jakby tego było mało, jeżdżąc dalej w barwach Citroëna, za kierownicą C4 WRC, a później DS3 WRC wygrał jeszcze sześć sezonów. Karierę w WRC zakończył posiadając na koncie dziewięć tytułów Mistrza Świata.
Xsara WRC w trakcie domowego rajdu. źródło
Zacznę od krótkiego opisu podium. Podstawą jest sztywny karton, który nie ugina się pod modelem. Wszystkie elementy zostały do niego przykręcone od spodu. Największy element to plastikowy baner, oklejony sporą ilością reklam sponsorów. Dzięki temu wygląda bardzo wiarygodnie. Figurki kierowców zdecydowanie można było zrobić lepiej, ale nie zapominajmy, że IXO zajmuje się modelami samochodów, a one są tylko dodatkiem. Jeśli już mowa o modelu, to trzeba zwrócić uwagę na przytwierdzone na stałe do maski dwa szampany CHANDON. Jako ciekawostkę dodam, że w podobny sposób przygotowano podia dla Marcusa Grönholma i Richarda Burnsa. Mam nadzieję, że kiedyś i one pojawią się w Rajdowej Kolekcji. :)
Sama miniaturka wykonana jest bardzo dobrze, z dość sporą dbałością o szczegóły. Na pochwałę zasługują przednie reflektory z niewidocznymi na pierwszy rzut oka mocowaniami. Znaczek Citroëna jest wypukły, a wszystkie kratki mają swoją głębię. Doskonale zachowano linię nadwozia. Lakier nałożony jest bardzo dobrze, tak samo jak wszystkie kalkomanie. Na dachu umieszczono komplet anten. Z tyłu warto zwrócić uwagę na duży spoiler, prawidłowo zrobione lampy (w których niestety widać mocowania) z zaznaczonymi światłami cofania oraz końcówkę wydechu. Najbardziej jednak zaskoczyło mnie wnętrze. Widoczna jest klatka bezpieczeństwa, która pomalowana na srebrno, bardzo dobrze imituje stalową. Deska rozdzielcza standardowo dla IXO jest bogato oklejona, a fotele mają bliski oryginału kształt. Widać na nich również pasy. Za nimi leży koło zapasowe, takie samo jak te znajdujące się na osiach.
Postanowiłem nie odkręcać modelu od podium i zaprezentować jako całość. Zapraszam go obejrzenia galerii i pozdrawiam! :)
IXO RAM159 Citroen Xsara WRC  Rallye de France  World Champion 2004 Diorama
IXO RAM159 Citroen Xsara WRC  Rallye de France  World Champion 2004 Diorama
IXO RAM159 Citroen Xsara WRC  Rallye de France  World Champion 2004 Diorama
IXO RAM159 Citroen Xsara WRC  Rallye de France  World Champion 2004 Diorama
IXO RAM159 Citroen Xsara WRC  Rallye de France  World Champion 2004 Diorama
IXO RAM159 Citroen Xsara WRC  Rallye de France  World Champion 2004 Diorama
IXO RAM159 Citroen Xsara WRC  Rallye de France  World Champion 2004 Diorama
IXO RAM159 Citroen Xsara WRC  Rallye de France  World Champion 2004 Diorama
IXO RAM159 Citroen Xsara WRC  Rallye de France  World Champion 2004 Diorama
IXO RAM159 Citroen Xsara WRC  Rallye de France  World Champion 2004 Diorama
IXO RAM159 Citroen Xsara WRC  Rallye de France  World Champion 2004 Diorama

4 komentarze:

  1. Hermoso podio con el Xsara de Loeb, muy buen diorama.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Damian, muszę przyznać, że modelik robi naprawdę świetne wrażenie. Wnętrze wydaje się być odwzorowane po mistrzowsku. Masz rację z butelkami szampana, że rzucają się w oczy jako jako pierwsze - jak dla mnie to genialny detal. Będąc na Twoim miejscu też nie odkręcałbym modelu od podstawki bo w tym przypadku wszystko razem tworzy spójną całość. Najmniej efektowne są figurki, ale jak już zauważyłeś są jedynie dodatkiem.
    Gratuluję wspaniałego eksponatu.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za komentarz! Bardzo mnie cieszy, że Tobie też się podoba :)
      Cały czas rozglądam się za innymi takimi dioramkami. IXO na pewno zrobiło jeszcze z Imprezą WRC01 i Peugeotem 206 podobne zestawy.

      Również pozdrawiam :)

      Usuń

Autor bloga: D. Sz. "HitFan". Zdjęcia z rajdów znaleziono w Internecie. Prawa należą do ich twórców. Obsługiwane przez usługę Blogger.