Ostatnie zmiany

Marka Subaru pojawiła się w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 1990 roku z modelem Legacy RS (pisałem o nim tutaj). Sukcesy zaczęła jednak osiągać dopiero po wprowadzeniu legendarnego modelu Impreza w 1993 roku. Kolejne ewolucje pojawiały się na oesach RMŚ przez 15 lat i w tym czasie zdobyły trzy mistrzostwa konstruktorów (w latach 1995-1997) oraz zapewniły mistrzostwo trzem kierowcom (McRae w 1995, Burns w 2001 i Solberg w 2003).
IXO RAM329 Subaru Impreza S14 WRC, Rally Acropolis 2008
IXO RAM329 Subaru Impreza S14 WRC, Rally Acropolis 2008
Dziś zajmiemy się samochodem z ostatniego roku startów japońskiej marki w serii WRC [1], czyli Subaru Imprezą S14 z 2008 roku, często nazywaną Lanosem. Była to pierwsza Impreza produkowana z nadwoziem typu hatchback. Inżynierowie jednak bardzo się postarali, aby pomimo tak wielkiej zmiany, zachować rasowy charakter auta. Moim zdaniem ta sztuka udała się im perfekcyjnie, a Impreza to jeden z najładniejszych hatchbacków, jakie widziałem. Za zmianą konstrukcji poszła też zmiana malowania — charakterystyczne żółte akcenty zastąpiono białymi, a zamiast gwiazd dostaliśmy biało-szary pas. To, co się nie zmieniło, to cudny niebieski lakier blue mica oraz złote felgi.
Impreza w trakcie jednego z najtrudniejszych rajdów — Akropolis, źródło
Miniaturka została wykonana przez IXO-models (RAM 329) i przedstawia samochód, którym załoga Solberg / Mills zajęła najwyższe w sezonie, drugie miejsce podczas szutrowego rajdu Akropolu (Akropolis). Producenta trzeba pochwalić za wyśmienicie odwzorowane nadwozie, które pokryto bardzo dobrą warstwą lakieru. Świetne wrażenie robią przednie, przyciemniane reflektory w połączeniu z niezłym grillem i atrapą chłodnicy. Efektu dopełnia filigranowe logo STI, wloty powietrza na masce i wycieraczki. Muszę tylko zwrócić uwagę na znaczek Subaru, który nie wiedzieć czemu został obrócony o 180°. Jest to o tyle ciekawe, że identycznie ma się sprawa na klapie bagażnika.
Tak jak wspomniałem, sylwetka samochodu wygląda zgrabnie. Bardzo dobrze widać wszystkie przetłoczenia, poszerzenia i krawędzie. Kolejnym plusem są niewątpliwie koła. Za szprychowymi felgami, na których osadzono grube, szutrowe opony z wyraźnym bieżnikiem, kryją się hamulce. Zaznaczono też śruby, co w przypadku produktów IXO nie jest takie oczywiste. Bardzo efektownie prezentują się lustrzane szyby, które niestety nie pozwalają zajrzeć do środka.
Tył również prezentuje się przyjemnie, głównie za sprawą ogromnego spoilera, który oklejono folią karbonową i logami sponsorów. Niżej znajdziemy reflektory, które pomimo widocznych mocowań, wyglądają nieźle. Oprócz tego wart odnotowania jest kolejny znaczek STI oraz bardzo fajny wydech.
Podsumowując, model to solidna propozycja i zdecydowanie jest wart zakupu. Nie łatwo go kupić, a to pozytywnie o nim świadczy. Dziękuję za uwagę i zostawiam was z galerią zdjęć. Pozdrowienia!
IXO RAM329 Subaru Impreza S14 WRC, Rally Acropolis 2008
IXO RAM329 Subaru Impreza S14 WRC, Rally Acropolis 2008
IXO RAM329 Subaru Impreza S14 WRC, Rally Acropolis 2008
IXO RAM329 Subaru Impreza S14 WRC, Rally Acropolis 2008
IXO RAM329 Subaru Impreza S14 WRC, Rally Acropolis 2008
IXO RAM329 Subaru Impreza S14 WRC, Rally Acropolis 2008
IXO RAM329 Subaru Impreza S14 WRC, Rally Acropolis 2008
IXO RAM329 Subaru Impreza S14 WRC, Rally Acropolis 2008
IXO RAM329 Subaru Impreza S14 WRC, Rally Acropolis 2008
IXO RAM329 Subaru Impreza S14 WRC, Rally Acropolis 2008
[1] - Od 2009 roku Subaru przeniosło się do mistrzostw PWRC, wystawiając Imprezę grupy N, Wróć do góry

8 komentarzy:

  1. Witam Damianie!

    Przede wszystkim gratuluję zakupu, bo jak napisałeś dostępność modelika jest niewielka. Sama miniatura wykonana na wysokim poziomie. Ciekawią mnie te lustrzane szyby - pierwszy raz widzę coś takiego w modelu!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Piotrku!
      Z wykonaniem mogę się w pełni zgodzić. Cieszy ono tym bardziej, że nie ma dla tego modelu żadnej alternatywy (nie licząc limitowanych, żywicznych miniatur STI skierowanych wyłącznie na rynek japoński) :/
      Lustrzane szyby już raz pojawiły się na blogu, we wpisie o Citroenie C4, zapraszam do zapoznania się z nim :)
      http://rajdowakolekcja.blogspot.com/2016/02/wschodzaca-gwiazda.html

      Również pozdrawiam!

      Usuń
  2. Pomaluj bolce os środka na biało, a będą znacznie mniej widoczne :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś spróbuję go rozebrać. Na razie niech tak stoi. Kiedyś posmakowałem bolce na srebrno w jednym aucie, ale nie widząc efektów, zaniechałem kolejnych prób ;)

      Usuń
  3. Damian, bardzo piękny Impreza; Miałem zamiar kupić kolekcjonerską wersję IXO, ale w końcu zdecydowałem się na innym modelu. Ale widzę Ciebie i żałuję ...
    Przytulić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli kiedyś znajdziesz jeszcze okazję, to się nie zastanawiaj. Model jest bardzo fajny i ma wspaniały lakier :)

      Pozdrowienia ;)

      Usuń
  4. To jak lubię "lanosiki" już wiesz, dlatego chciwie spoglądam na tę piękną miniaturę;) tylne reflektory ciut odstają jakościowo od reszty modelu, ale z pewnością nie wpływają w żaden sposób na jego odbiór ogólny. Gratuluję i "zazdraszczam" ;P

    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zauważyłem, że Ci się spodobały ;) Te co masz, są naprawdę fajne i żałuję, że w serii Jcol nie pojawił się model WRC, bo jak wiesz, na razie opieram się przed niższym kategoriami. Też mam wrażenie, że te reflektory niespecjalnie uwłaczają modelowi. Kiedyś go przywiozę, to na żywo obejrzysz ;D

      Również pozdrawiam ;)

      Usuń

Autor bloga: D. Sz. "HitFan". Zdjęcia z rajdów znaleziono w Internecie. Prawa należą do ich twórców. Obsługiwane przez usługę Blogger.