Piękno klasyki #2 - Porsche Carrera RS

Witajcie! Dzisiaj przedstawiam model, do zakupu którego podchodziłem trzy razy. Za każdym razem coś mi stawało na drodze, aby go zdobyć. Finalnie zostałem jego posiadaczem w styczniu bieżącego roku, a dzięki uprzejmości Martina z forum motoshowminiatura.pl udało się znacząco zmniejszyć koszty przesyłki z Hiszpanii. Miniatura przedstawia samochód, którym Jacques Alméras wraz z Gélinem Maurice zajęli dziewiąte miejsce w Rajdzie Monte-Carlo w 1979 roku.
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche 911 Carrera RS, Rajd Monte-Carlo 1979
Zaczniemy oczywiście od odrobiny historii. W rajdach brały udział różne wersje 911, niektóre z naprawdę dużymi sukcesami, jak na przykład trzykrotne (z zrzędu) zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w latach 1968-1970. Samochód ten był również częstym wyborem prywatnych ekip.. Jean-Pierre Nicolas wygrał Rajd Monte Carlo 1978 prywatnym 911 Carrera RS. Później w Rajdzie Korsyki w 1980 triumfował Jean-Luc Thérier. Kultowe Porsche co prawda, nie za bardzo kojarzy się z rajdami, ale nie można zapominać o jego sukcesach. Warto odnotować wicemistrzostwo Henriego Toivonena w mistrzostwach Europy w 1984, czy tryumf modelu 959 w Dakarze w 1986 roku.
Kilka zdjęć 911-tki Almerasa z rajdu Monte Carlo
Muszę przyznać, że guzdrałem się z opisem tego modelu, który czekał ponad trzy miesiące... Na usprawiedliwienie mam jednak to, że przez ten czas szukałem jakichkolwiek sensownych informacji i zdjęć, na temat występów J. Almérasa. Nigdy nie jeździł on w fabrycznym zespole, a w całej swojej rajdowej karierze wystartował tylko dziewięć razy (w latach 76-82), z czego sześć w Tour de Corse, a trzy na Monte-Carlo. W mistrzostwach nigdy nie stanął na podium.
Wracając do modelu, to pochodzi z gazety Rallye Monte-Carlo Les Voitures Mythiques, dla której podobnie jak dla większości serii wydawniczych, miniatury przygotowało IXO. Producentowi udało się bardzo dobrze oddać rasową linię nadwozia Carrery RS. Krwisto-czerwony lakier z białymi elementami podkreśla sportowy charakter.
Z przodu nie pominięto otworów w zderzaku oraz dodatkowych, nocnych świateł. Trochę rażą ich mocowania, ale poza tym jest w porządku. Na obronę przód ma jeszcze ładnie wykonane wycieraczki. Patrząc na miniaturę od boku, w oczy rzucają się felgi - na każdej osi inne. Z przodu mniejsze, oryginalne z 911-tki, 5-ramienne. A z tyłu złote, skręcane, ze srebrnymi obręczami. Pochwalić trzeba też bardzo dokładnie odwzorowane malowanie. Kolejny plus za odstające, pomalowane klamki i lusterko z wkładem. Z tyłu mamy ogromny spoiler - jeden z najbardziej charakterystycznych elementów tej wersji 911 (930) - na którym umieszczono wylot powietrza. Pod nim znajdują się światła, w których nie widać mocowań. Niżej znajdziemy jeszcze pomalowaną na srebrno końcówkę wydechu. Prawidłowo wykonano wnętrze. Pomalowane na biało, z czerwoną klatką bezpieczeństwa, z czarnym kokpitem i fotelami. Standardowo są kalkomanie z zegarami i pasy bezpieczeństwa.
Podsumowując, model to bardzo ciekawa pozycja z serii gazetowych i zdecydowanie warta zakupu. Jest odwzorowana całkiem przyjemnie i nie kosztuje dużo. Dziękuję za uwagę i zapraszam do obejrzenia reszty zdjęć. Pozdrowienia!
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo

6 komentarzy:

  1. Witaj Hitfan! Cieszę się, że w końcu opisałeś ten model :) Niestety tak to już jest, że o niektórych modelach informacji jest niewiele... I to żadna ujma dla wpisu! Tym bardziej, że szukałeś sporo także na anglojęzycznych i niemieckojęzycznych stronach ;) Więc to nie jest tak, że nie odrobiłeś zadania i nie przygotowałeś się do opisania modeliku. Sama miniatura świetna. Bardzo mi się podoba!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że tak to podsumowałeś :) Na szczęście z kolejnym modelem będzie dużo łatwiej.
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Damian, Twój blog z każdym kolejnym postem zostawia całą konkurencję w tyle. Robisz doskonałe zdjęcia, świetnie opisujesz modele. Zwyczajnie chce się wracać;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie komentarze sprawiają mi dużo radości :) Bardzo cieszy fakt, ze ludzie chcą tu wracać. Robię co się da, żeby tak było.
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  3. Damian, tengo varios Porsche 911 Carrera RS de rally, pero creo ninguno es tan bello como éste que nos presentas.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że podoba Ci się sposób przedstawiania modeli ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Autor bloga: D. Sz. "HitFan". Zdjęcia z rajdów znaleziono w Internecie. Prawa należą do ich twórców. Obsługiwane przez usługę Blogger.