Tak wiele starań...

Aktualnie rajdowy zespół Škody dominuje w mistrzostwach WRC2, wystawiając niemal bezkonkurencyjną Fabię R5. Droga do tego miejsca była jednak bardzo wyboista. Zaczęło się w 1999 roku, kiedy to Czesi zachęceni specyfikacją WRC przygotowali model Octavia WRC. Niestety, pomimo trzech kolejnych ewolucji, samochód nie był w stanie godnie konkurować z resztą stawki (więcej na ten temat możecie przeczytać w tym wpisie). W połowie 2003 roku postanowiono więc zastąpić ją całkowicie nową maszyną — Fabią WRC.
Abrex Škoda Fabia WRC Rally Argentina 2005
Abrex Škoda Fabia WRC, Rally Catalunya 2005
Niestety, co tu dużo mówić, Fabia podzieliła losy poprzednika... Do końca sezonu (razem 7 rajdów) przywiozła zaledwie 3 punkty. Zespół postanowił przemyśleć pewne sprawy w trakcie 2004 roku, w którym to nie figurował oficjalnie w klasyfikacji konstruktorów. Czesi startowali tylko w wybranych rajdach, głównie testując. Odrodzić mieli się rok później, za sprawą drugiej ewolucji Fabii WRC. Przykro to zabrzmi, ale niestety (chyba nadużywam tego słowa...) auto ponownie nie było konkurencyjne. W trakcie sezonu za jego sterami zasiadały tak znane nazwiska, jak McRae, Schwarz, czy Hirvonen. Niestety nawet oni nie byli w stanie przywieźć solidnych punktów dla Škody.
Fabia WRC Jan Kopeckiego w trakcie Rajdu Katalonii, źródło
Zespół został sklasyfikowany na ostatnim miejscu z dorobkiem wynoszącym 21 oczek, co oznaczało stratę do najlepszego, Citroëna, na poziomie 167 punktów. Po zakończeniu zmagań w 2005 roku Czesi oddali swój team w prywatne ręce, który w 2006 działał jako Red Bull Škoda. Oryginalne barwy Škoda Motorsport przetrwały jednak na samochodzie Jana Kopeckiego (wpis w BK), wystawiającego własny zespół Czech RT Škoda Kopecký. Udało mu się zająć wysokie, piąte miejsce w trakcie Rajdu Hiszpanii i właśnie ten samochód chcę dzisiaj zaprezentować.
Za przygotowanie miniatury odpowiada czeska manufaktura Abrex, która bardzo dobrze poradziła sobie z odtworzeniem tego auta w skali 1:43. Przede wszystkim trzeba pochwalić tutaj bryłę samochodu. W tym aspekcie konkurencja ze strony IXO sobie kompletnie nie poradziła, co możecie zobaczyć na poniższych zdjęciach autorstwa MiniRajdy. MiniRally.
Porównanie Fabii WRC w wykonaniu IXO (po lewej) i Abrexu (po prawej), źródło: MiniRajdy. MiniRally.
Jak widać, IXO jest strasznie przerośnięte. W związku z tym cieszę się, że zdecydowałem się na „mniejszy” wariant. Model z Czech przywiózł mi Piotrek, autor wspomnianego wyżej fanpage'a MiniRajdy. Miniatura Abrexa cieszy sporą ilością detali. Dobrze wygląda grill z chromowaną obwódką oraz wloty powietrza z przodu. Jeden reflektor trochę odstaje, ale poza nim, przód jest naprawdę niezły. Świetnie prezentuje się zielony lakier typu metallic. Kalki są nałożone poprawnie, a klamki odpowiednio zaznaczone. Białe felgi kryją za sobą hamulce. Do kompletu brakuje tylko wkładów w lusterkach i jakichkolwiek detali w ciemnym wnętrzu. Z tyłu podobają mi się reflektory, wydech i uchwyt holowniczy. Również spoiler odwzorowano prawidłowo.
Podsumowując, propozycja Abrexu jest naprawdę udana i z całą pewnością mogę ją polecić. Serdecznie zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć. W najbliższych dniach możecie spodziewać się też sporej ilości nowych zdjęć w starszych wpisach, więc bądźcie czujni. Pozdrowienia!
Abrex Škoda Fabia WRC Rally Argentina 2005
Abrex Škoda Fabia WRC Rally Argentina 2005
Abrex Škoda Fabia WRC Rally Argentina 2005
Abrex Škoda Fabia WRC Rally Argentina 2005
Abrex Škoda Fabia WRC Rally Argentina 2005
Abrex Škoda Fabia WRC Rally Argentina 2005
Abrex Škoda Fabia WRC Rally Argentina 2005
Abrex Škoda Fabia WRC Rally Argentina 2005
Abrex Škoda Fabia WRC Rally Argentina 2005
Abrex Škoda Fabia WRC Rally Argentina 2005

10 komentarzy:

  1. Świetny wybór! Bardzo dobrze wygląda :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! A kiedy u Ciebie pojawi się jakaś rajdówka? Już dawno nic nie było ;)
      Również pozdrawiam ;)

      Usuń
  2. To Fabia było ogniwem w długiej drodze, która zajęła Skoda dominującą obecną WRC2. To było warte!
    Piękny model Abrex.
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, droga do sukcesu trwała aż 16 lat ;)
      Pozdrowienia!

      Usuń
  3. Dokonałeś prawidłowego wyboru! Abrex bije IXO na głowę nie tylko lepszą bryłą ale także detalami. Grill w IXO to porażka większa niż wynik pewnego KWW w 2015. Toporność bije od tego modelu na kilometr! IXO potrafiło poradzić sobie z klasycznymi Skodami, wygrywając nawet z Abrexem w przypadku modelu 120, ale całkowicie poległo na tej Fabii.

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ixo niestety lubi zawodzić. Mają sporo dobrych modeli, ale jak już coś partolą, to po całości... Jednak, jakby nie patrzeć, większość producentów ma jakieś swoje czarne konie, jak Focusy u renomowanego AUTOartu. Zawsze trzeba dobrze się rozejrzeć przed zakupem i nic nie można brać za pewnika ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Klosze tylnych reflektorów budzą we mnie mieszane uczucia, ale paradoksalnie właśnie tył autka wygląda najefektowniej;) ładna mniatura, gratuluję;)

    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klosze nie są najgorsze, wykorzystanie chromowanej farby jako wsteczne wygląda całkiem dobrze, a efekt robi piękny metaliczny lakier :)

      Usuń
  5. W tamtych czasach rajdowe wersje cywilnych aut wyglądały o niebo lepiej: Peugeot 206, Ford Focus czy pokazana tutaj Fabia są tego najlepszymi przykładami. Dziś tendencja jest niestety odwrotna... Trzeba przyznać że mimo zmiennego szczęścia,Skoda podjęła wiele prób by zaistnieć w rajdach. Szykuję się do wyprzedaży części moich rajdówek, może coś Ci się spodoba? Pójdzie info na minipasji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w 100%! Auta były dużo bliższe temu, co widzieliśmy na ulicach. Teraz w życiu bym nie powiedział, że Yaris WRC pochodzi od od tego małego autka, którym zdajemy egzamin na prawo jazdy.
      Napisz proszę do mnie na rajdowakolekcja@gmail.com w sprawie wyprzedaży ;)

      Usuń

Autor bloga: D. Sz. "HitFan". Zdjęcia z rajdów znaleziono w Internecie. Prawa należą do ich twórców. Obsługiwane przez usługę Blogger.