Depcząc po piętach...

Sezon 2016 był ostatnim przed wprowadzeniem nowego regulaminu WRC. Z tego powodu większość zespołów w pełni skupiła się na przyszłorocznych maszynach, porzucając rozwój aktualnie używanych aut. Inną drogę obrał jedynie Hyundai Motorsport, który już w 2016 wprowadził całkowicie nowy model. Hyundai NG i20 WRC nawiązał regularną walkę z Volkswagenem i zapewnił Koreańczykom dwa zwycięstwa. Pierwsze z nich nadeszło w Rajdzie Argentyny, gdzie Hayden Paddon dojechał do mety 15 sekund przed Sébastienem Ogierem.
IXO RAM624 Hyundai NG i20 WRC Winner Rally Argentina 2016
IXO RAM624 — Hyundai NG i20 WRC, Winner Rally Argentina 2016
Rajdówka Hyundaia okazała się najlepsza również w trakcie szutrowego Rajdu Sardynii, gdzie Thierry Neuville pokonał Jari-Matti Latvalę i Sébastiena Ogiera z Volkswagena. Południowokoreański zespół ukończył sezon 2016 na drugiej lokacie, tracąc 65 punktów do Niemców. Taktyka z wczesnym wprowadzeniem nowego samochodu okazała się strzałem w dziesiątkę. Tegoroczne auto jest ewolucją sprawdzonej, wicemistrzowskiej konstrukcji z 2016 roku, a przekłada się to aktualnie na pierwsze miejsce Neuvilla (ex aequo z Ogierem) oraz drugą pozycję Hyundaia w generalce, ze stratą zaledwie 34 punktów do liderującego M-Sportu.
Hyundai NG i20 WRC prowadzony przez Haydena Paddona, źródło
Miniatura, którą dziś się zajmiemy, przedstawia zwycięski samochód nowozelandzkiej załogi Paddon / Kennard z rajdu Argentyny 2016. Za przygotowanie Hyundaia NG i20 WRC w skali 1:43 odpowiada firma IXO-models. Bryła i barwy samochodu zostały odwzorowane znakomicie. Niestety, jak już IXO zdążyło nas przyzwyczaić, montaż zostawia trochę do życzenia. Widać to szczególnie na tylnej części modelu, ale o tym za chwilę...
Zacznijmy od przodu miniatury. Tutaj świetnie prezentuje się ogromna atrapa chłodnicy z napisem i20. Nad nią znajdziemy fajnie wykonane reflektory i logo Hyundaia. Na masce umieszczono komplet dodatkowego, nocnego oświetlenia, które wypada całkiem pozytywnie. Za nimi chowają się zrobione z perforowanego plastiku wloty powietrza. Warto też zwrócić uwagę na wyjątkowo cienkie wycieraczki.
Patrząc na miniaturę od boku, w oczy od razu rzucają się lustrzane szyby, które są standardem na bardzo słonecznych rajdach. Poniżej widać wszystkie krawędzi drzwi oraz klamki. Pochwalić trzeba szczegółowe koła, które mają wyraźny bieżnik, logo Michelin oraz ledwo wystające zza felg hamulce. Nieco gorzej wypada tył. Model ma świetnie wykonane światła, idealny spoiler oraz takie detale, jak uchwyt holowniczy, czy chlapacze. Jednak cały efekt, za przeproszeniem, szlag trafia przez rejestrację i wydech... Przy ogólnie dobrej jakości modelu, tak krzywa tablica i wydech rodem z najtańszego gazeciaka mocno rozczarowują...
Koniec końców z modelu i tak jestem zadowolony. Razem z Polo R WRC prezentują się świetnie, co również zobaczycie na zdjęciach. Problemy montażowe są kwestią przyzwyczajenia, a poza nimi model zachwyca detalami. Teraz zapraszam już do obejrzenia galerii zdjęć i pozdrawiam ;)
IXO RAM624 Hyundai NG i20 WRC Winner Rally Argentina 2016
IXO RAM624 Hyundai NG i20 WRC Winner Rally Argentina 2016
IXO RAM624 Hyundai NG i20 WRC Winner Rally Argentina 2016
IXO RAM624 Hyundai NG i20 WRC Winner Rally Argentina 2016
IXO RAM624 Hyundai NG i20 WRC Winner Rally Argentina 2016
IXO RAM624 Hyundai NG i20 WRC Winner Rally Argentina 2016
IXO RAM624 Hyundai NG i20 WRC Winner Rally Argentina 2016
IXO RAM624 Hyundai NG i20 WRC Winner Rally Argentina 2016
IXO RAM624 Hyundai NG i20 WRC Winner Rally Argentina 2016
IXO RAM624 Hyundai NG i20 WRC Winner Rally Argentina 2016
WRC 2016 - IXO RAM621 & RAM624 - VW Polo R WRC i Hyundai i20 NG WRC
WRC 2016 - IXO RAM621 & RAM624 - VW Polo R WRC i Hyundai i20 NG WRC
WRC 2016 - IXO RAM621 & RAM624 - VW Polo R WRC i Hyundai i20 NG WRC
WRC 2016 - IXO RAM621 & RAM624 - VW Polo R WRC i Hyundai i20 NG WRC
WRC 2016 - IXO RAM621 & RAM624 - VW Polo R WRC i Hyundai i20 NG WRC
WRC 2016 - IXO RAM621 & RAM624 - VW Polo R WRC i Hyundai i20 NG WRC

8 komentarzy:

  1. Bardzo Damian; Świetna praca z IXO, szczególnie dla tej pięknej baterii reflektorów. Kolor samochodu jest wzniosły.
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Juanh!
      Zgadzam się, IXO wykonało kawał dobrej roboty, za wyjątkiem tych paru detali, które wymieniłem we wpisie. Błękitny lakier wygląda całkiem fajnie.

      Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Witaj Damianie!

    Zaprezentowałeś świetny modelik! Wisienką na torcie jest ten napis I20 na kratce wlotu powietrza ;) Dodatkowe oświetlenie dodaje zaś modelikowi bojowego charakteru ;) Super sprawa ;)

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Piotrku! Zgadzam się w stu procentach. Cały przód dzięki tej ogromnej atrapie wygląda bardzo agresywnie, za co bardzo szanuję Hyundaia ;D

      Również pozdrawiam ;)

      Usuń
  3. Podobają mi się modele aut tego producenta od IXO. Sprawiają bardzo dobre wrażenie, czego częścią jest chyba malowanie :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście IXO robi kawał dobrej roboty, jeśli idzie o Hyundaie. Zawsze fajne reflektory i ten piękny błękitny lakier ;) Mam tylko nadzieję, że nie zepsują tegorocznego i20 Coupe WRC, który ma się jeszcze w tym roku ponoć pojawić.

      Pozdrowienia! :)

      Usuń
  4. Ciekawa miniaturka;) jak wiesz, nie przepadam za IXO, ale modelik wydaje się dobrze odwzorowany i starannie złożony.

    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miniatura jest bardzo fajna i oprócz paru drobnych wad montażowych to świetna propozycja. Zresztą, nawet jakbym chciał, to i tak nie ma dla niej żadnej alternatywy :)

      Usuń

Autor bloga: D. Sz. "HitFan". Zdjęcia z rajdów znaleziono w Internecie. Prawa należą do ich twórców. Obsługiwane przez usługę Blogger.