Piękno klasyki #2 - Porsche Carrera RS

Dzisiaj przedstawiam model, do zakupu którego podchodziłem trzy razy... Za każdym razem coś mi stawało na drodze, aby go zdobyć. Finalnie zostałem jego posiadaczem w styczniu bieżącego roku. Dzięki uprzejmości Martina z forum motoshowminiatura.pl udało się znacząco zmniejszyć koszty przesyłki z Hiszpanii. Miniatura przedstawia samochód, którym Jacques Alméras wraz z Gélin'em Maurice zajęli dziewiąte miejsce w Rajdzie Monte-Carlo w 1979 roku.
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO/Altaya Porsche 911 Carrera RS, Rallye Monte-Carlo
Na początek trochę historii: "W rajdach brały udział różne wersje 911. Porsche trzykrotnie z rzędu odniosło podwójne zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo (1968-1970). Wiele sukcesów odnosiły również prywatne zespoły używające samochodów Porsche. Jean-Pierre Nicolas wygrał Rajd Monte Carlo 1978 prywatnym 911 Carrera RS. Później w Rajdzie Korsyki w 1980 triumfował Jean-Luc Thérier. W mistrzostwach Europy w 1984 roku Henri Toivonen zdobył tytuł wicemistrza za kierownicą 911 SC RS." Nie można też zapomnieć o sukcesach niemieckiej marki w rajdzie Dakar - w latach 1984 i 1986 Porsche zwyciężyło używając modelu 959. ...

Kilka zdjęć 911-tki Almerasa z rajdu Monte Carlo
Muszę powiedzieć, że guzdrałem się z opisem tego modelu - czekał ponad trzy miesiące... Spowodowane było to głównie tym, że brakowało mi informacji. Trudno było znaleźć zdjęcia tego samochodu, a wartościowych informacji jest jak na lekarstwo... Problemem jest to, że Alméras nie startował w fabrycznym zespole, a wystąpił za kierownicą Porsche prywatnie. W całej swojej rajdowej karierze wystartował tylko dziewięć razy (w latach 76-82). Sześć razy w Tour de Corse oraz trzy na Monte-Carlo. W mistrzostwach nigdy nie stanął na podium.

Model pochodzi z gazety Rallye Monte-Carlo Les Voitures Mythiques. IXO udało się bardzo dobrze oddać rasową linię nadwozia Carrery RS. Krwisto-czerwony lakier z białymi elementami podkreśla sportowy charakter.
Z przodu nie pominięto otworów w zderzaku oraz dodatkowych, nocnych świateł. Trochę rażą ich mocowania, ale poza tym jest w porządku. Na obronę przód ma jeszcze ładnie wykonane wycieraczki. Patrząc na miniaturę od boku, w oczy rzucają się felgi - na każdej osi inne. Z przodu mniejsze, oryginalne z 911-tki, 5-ramienne. A z tyłu złote, skręcane, ze srebrnymi obręczami. Pochwalić trzeba też bardzo dokładnie odwzorowane malowanie. Kolejny plus za odstające, pomalowane klamki i lusterko z wkładem. Z tyłu mamy ogromny spoiler - jeden z najbardziej charakterystycznych elementów tej wersji 911 (930) - na którym umieszczono wylot powietrza. Pod nim znajdują się światła, w których nie widać mocowań. Niżej znajdziemy jeszcze pomalowaną na srebrno końcówkę wydechu. Prawidłowo wykonano wnętrze. Pomalowane na biało, z czerwoną klatką bezpieczeństwa, z czarnym kokpitem i fotelami. Standardowo są kalkomanie z zegarami i pasy bezpieczeństwa.
W ogólnym rozrachunku model to ciekawa propozycja. Jest szczegółowy, ma bardzo dobrze wykonaną bryłę i nie jest zbytnio zalany farbą. Postarano się z oddaniem malowania prywatnego zespołu Porsche Alméras.
Na koniec zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć:
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo
IXO Altaya Porsche Carrera RS Rallye Monte Carlo


Źródła: Wikipedia, eWRC-Results, Google grafika

6 komentarzy:

  1. Witaj Hitfan! Cieszę się, że w końcu opisałeś ten model :) Niestety tak to już jest, że o niektórych modelach informacji jest niewiele... I to żadna ujma dla wpisu! Tym bardziej, że szukałeś sporo także na anglojęzycznych i niemieckojęzycznych stronach ;) Więc to nie jest tak, że nie odrobiłeś zadania i nie przygotowałeś się do opisania modeliku. Sama miniatura świetna. Bardzo mi się podoba!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że tak to podsumowałeś :) Na szczęście z kolejnym modelem będzie dużo łatwiej.
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Damian, Twój blog z każdym kolejnym postem zostawia całą konkurencję w tyle. Robisz doskonałe zdjęcia, świetnie opisujesz modele. Zwyczajnie chce się wracać;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie komentarze sprawiają mi dużo radości :) Bardzo cieszy fakt, ze ludzie chcą tu wracać. Robię co się da, żeby tak było.
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  3. Damian, tengo varios Porsche 911 Carrera RS de rally, pero creo ninguno es tan bello como éste que nos presentas.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że podoba Ci się sposób przedstawiania modeli ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Autor bloga: D. Sz. "HitFan". Zdjęcia z rajdów znaleziono w Internecie. Prawa należą do ich twórców. Obsługiwane przez usługę Blogger.